Thursday, March 19, 2009

Tere taas! Kindlasti paljud on mõelnud,et jahuvad siin pidevalt oma tööst kuid summadest mis teenida võib ei räägita. Järgnev jutt on neile keda huvitab farmitöö ja summad mis seal teenida saab.
Minuarust farm on ainuke võimalus ajutiselt (lühiajaliselt) tööd teha ja reisimiseks raha korjata. Farme on väga erinevaid ja ka raha teenib erinevalt. Sheppartoni ümbruses on farme tohutult, see vist ainuke tulutoov ettevõtmine ka siin.Olenevalt hooajast saab siin korjata õunu,pirne, virsikuid,kiivisi,ploome jne..Ühesõnaga variante on palju ainult tuleb hooaega jälgida.Eks see on üks põhjuseid miks meil siin hetkel tööd vähe on, hooaeg lihtsalt hakkab läbi saama.Makstakse meile bin(kast) pealt keskeltläbi 30-34$(miinus maksud 13% )sellise kasti korjab kahekesi u. tunniajaga täis.Niiet kui pikad tööpäevad teha 9-10h siis peaks isegi u. 300$ kahepeale teenima.Aga kõik sõltub ka ilmastiukust, kui ikka kõrvetav päike päevotsa kuklasse paistab siis lihtaslt ei jõua 10h päevas põllul olla...lõunasöök ja vesi on meil kaasas niiet hommikul 7st õhtul 5ni sa põllult ei lahku.Praegu Sheppartonis on imekombel tööpäevad lühemad, virsikuid saime korjata 7-15ni, praegu korjame õunu ja alustame 8st(kuna õunad on hommikul kastest märjad) ning tööpäeva pikkuse otsustame ise.Hetkeseisuga hästi ei teeni max 100$ päevas/inim. Aga tänu sellel, et majutusele kulub üliväike summa, suudame ikkagi veidi rändamiseks säästa. Muidugi mangosi korjates oli teenistus suurem,vahepeal teenisime isegi 200$ päevas. 2 nädala eest(millest 4 olid vihmapäevad ja 6-7 poolikut tööpäeva) saime kumbki 1800$ mis on ikka väga hea palk. Selle summaga alustasime ka oma reisi, Sheppartoni jõudes oli isegi veel raha järgi veidi. Niiet kahe-kolme nädala töö eest saab paar nädalat ringi reisida,ööbides muidugi odavalt(telkides,või karavanis) sest ööbimine motellides,hotellides on üpris kallis.Telkida saab üldiselt ainult karavan parkides ja maksab see 25-30$ öö/kahele.Aga seal saad pesta ennast ja paljudes karavan parkides on isegi kööginurk,kus saad ise süüa teha,ning muidugi grill.Üks asi on muidugi puuviljade korjamine, teistlaadi töö farmides on puuviljade pakkimine angaaris(shed’is).Ise me pole veel shedi tööd teinud,kuid paljud tuttavad on ja pidi see tunduvalt parem olema kui korjamine.Lihtsalt sa ei ole selle lõõmava päikese käes,seisad oma liini taga ja teed omi ülessandeid.On ka veel looma farme,suht populaarne pidi siin olema lammaste pügamine aga seal vist nõutakse kogemust, aga mõte on käinud läbi küll,et uurida lambafarme kah.Läänekaldal on populaarne jällegi kalapüük, kui kunagi Perthi kanti jõuame siis kindlasti uurin seda.
Praegusesse farmi, kus me õunu korjame saime tööle jällegi tänu sellele tööbüroole siin, passisime mõned päevad seal kontoris ja ühel hommikul tuligi farmeri kõne, kus vajati 2 inimest õunu korjama.Farmer tundub vist mingi itaalane olema..aga lahe vend, kohe anti meile traktor ja järelkäru peal bin’id ning töö võis alata.Kui bin’id täis, siis veame ise need talle angaari ette, kus ta tõstukiga võtab täis kastid maha ja tühjad lähevad asemele.Ning nii enamvähem iga 2h tagant.Traktor on muidugi väga lahe, mõne mehe ATV on ka suurem :=)

Lõunasöök on kotiga põllupeal kaasas :)

Vahepeal sai igavusest auto kallal nokitsetud. Stange võtsin ka maha,et ühte nõmedat mölki välja saada...krt plastik on nii tugev et käepäraste vahenditega(nagu puukaigas ja telliskivi), seda välja ei saand. :=) Lõpuks lahendasin mölgi väljavõtmise hoopis selle peitmisega numbri taha.Kapoti toonimiseks kasutasin sedasama tulelakki.Olgu öeldud et võtsin selle töö ette lihtsalt igavusest ja eesmärk oli võimalikult väikese raha eest masin viisakamaks saada. Ise olen tulemusega rahul. Kokkuvõttes läks see krempel maksma: tulelakk 15$+ läbipaistev aerosool lakk(2purki) 3.50$ tk ja liivapaber (2) 1$tk...niiet 25$ ehk u. 200.-kr ja 2 päeva tööd
enne:

pärast:

Pildid on Sheppartoni kaustas...jälle kuulmiseni!

Kerli said...

Teie asemel ma ei tuleks kunagi Eestisse tagasi:D

Aga kindlasti igatsete Willyt väga. kuidas Tal läheb muidu?

Olge ikka mõnusad:)

Info: said...

Usun et tal läheb hästi. Oleks William meiega siis jääks vist küll siia :)

Helin said...

Oeh jaah..:) ma vist jääksingi ütlema teile, et TAHAN KAAAA!! :(
aga õnneks lähevad ilmad ka siin Eestis igapäevaga järjest ilusamaks.. pühapäevaks lubas juba 12 kraadi :) ja mul 3 nädala pärast kirjand :D hakkab pihta see eksamite hooaeg mul :P
muideks, meie poodidesse on ka tulnud juba suuremad mangod :D võibolla teie korjatud :D

ps. need viimased pildid, mis te lisasite sinna Great Ocean Road, SA,WA albumisse..... VÕTAB SÕNATUKS.. nii ilusaid pilte ja kohti pole veel näinudki.. eriti vägev paistis see lagunev kalju või ma ei saanudki hästi aru mis see oli..:) jubejube kihvt :)